LOGO

دیجیتال مارکتینگ، کارآمد و مقرون به صرفه

دیجیتال مارکتینگ
آنچه در این مطلب می خوانید...

دیجیتال مارکتینگ، اصطلاحی گسترده است که مهارت های مختلفی را در خود جای می‌دهد. این حوزه ها، از سئو تا وبلاگ نویسی، فروش و عرضه کالا و خدمات در عرصه دیجیتال و … را در برمی‌گیرد. وبسایت، رسانه های اجتماعی و سایر پلتفرم های موجود در ارتقاء روند دیجیتال مارکتینگ یک کسب و کار با اهمیت خواهند بود. اینترنت جایی است که مخاطبان امروزی در آن وقت می‌گذرانند و استراتژی مهم هر نوع بازاریابی، یافتن محل ملاقات با مخاطبان است. بازاریابی دیجیتال با توجه به همین مهم از ملزومات مارکتینگ در حال حاضر محسوب می‌شود. در این نوشتار اجمالی این روش مارکتینگ پرداخته‌ایم.

مفهوم دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ، مهارت ارتباط با مخاطبین، شناخت نیازها و بهترین روش های جذب و تعامل با آن ها در بستر آنلاین است.این روش به تمام تلاش های بازاریابی در بستر دیجیتال اشاره دارد. امروزه کسب و کارها، از کانال های دیجیتال برای ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه استفاده می‌کنند. این کانال ها شامل موتورهای جستجو، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل وب‌سایت‌ ها و … خواهند بود. محتوای مورد نیاز برای ارتباط با مخاطبین، شامل پیام های متنی و چند رسانه ای است.

بازاریابی دیجیتال، گزینه ها و استراتژی های فراوانی برای ارتباط با مخاطب دارد. هر کدام از این روش ها دارای شیوه مواجهه و بودجه متفاوتی برای اجرا هستند. بازاریابان دیجیتال بسته به میزان مهارت خود، تصویر واضحی از نحوه حمایت هر کمپین بازاریابی و اهداف کلی خود از اجرای آن دارند. ایجاد پست های وبلاگی، تبلیغ محصولات و خدمات ذیل این پست ها و انتشار آن در سایر شبکه های اجتماعی  و.. از گزینه هایی است که در بستر دیجیتال انجام می‌پذیرد.

مزایای بهره گیری از بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ، به شما امکان می‌دهد که به مخاطبان بیشتری نسبت به آنچه که می‌توانستید دست یابید. همچنین مخاطبان بالقوه ای که احتمال خرید محصول یا خدمات شما را دارند هدف قرار می‌دهد. علاوه بر این، این روش، اغلب مقرون به صرفه‌تر از تبلیغات سنتی است. بازاریابی آنلاین امکان اندازه گیری روزانه پیشرفتتان را  برای انتخاب بهترین روش ارتباطی در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین این روش بازاریابی به شما امکان می‌دهد که در کنار سایر برندها به رقابت در فضایی یکسان بپردازید. بازاریابی دیجیتال تطبیق و تغییر استراتژی ها را آسان تر می‌کند. این نوع بازاریابی، به شما این امکان را می‌دهد که مخاطبان بسیار خاص را شناسایی و هدف قرار دهید.

دیجیتال مارکتینگ چگونه فعالیت می‌کند؟

بازاریابی دیجیتال، از استراتژی های مختلفی برای رسیدن به هدف نهایی خود استفاده می‌کند. دستیابی به مشتری، مهم‌ترین هدف دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. این هدف می‌تواند وسوسه کردن مشتری برای خرید، معرفی برند و افزایش آگاهی نسب به آن و یا یک تعامل ساده انگیزشی محسوب شود.بازاریابان نیاز دارند که برای دست‌یابی به پتانسیل های حقیقی  این حوزه، راه های تازه ای را کشف کنند.

بخش های فعالیت دیجیتال مارکتینگ

  • رسانه های اجتماعی همچون اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، لینکدین و..
  • وب سایت
  • موتورهای جستجو
  • سئو و بهینه سازی موتور جستجو
  • تبلیغات کلیکی
  • رپورتاژ آگهی

بازاریابی تعاملی

این نوع بازاریابی روشی برای ایجاد ارتباط معنادار با مخاطبین بالقوه است. این تعامل باید سبب بازگشت مشتری بر اساس داده هایی باشد که در طول زمان تهیه شده است. درگیر کردن مشتریان در یک روند تعاملی دیجیتال، منجر به ایجاد آگهی از برند خواهد شد. این روشی است که در آن خود را به عنوان رهبر فکری قرار می‌دهید. همچنین شما استراتژی را طوری می‌چینید که مشتری در زمان آمادگی برای خرید، هدف قرار گیرد و برند شما را انتخاب کند.

بررسی رفتار مشتری

یکی از مهمترین بخش های دیجیتال مارکتینگ، بررسی رفتار مشتری است. رفتار مشتری، پیدا کردن بینشی دقیق از رفتار مخاطب در طول تبدیل شدن به مشتری بالفعل است. تهیه مسیری از سفر مشتری در حرفه و شغل مورد نظر موضوع مهمی است که در شناخت رفتار مشتری، اهمیت فراوانی دارد. بازاریابی رفتاری، ترویج و فروش یک محصول بر اساس رفتار واقعی مصرف کننده است. این رفتارها شامل فعالیت وب سایت، رسانه های اجتماعی، سابقه خرید و نوع مواجهه با جهان دیجیتال است. این رفتارها، بینشی در مورد الگوهای رفتاری مصرف کنندگان ارائه می‌دهد و می‌تواند به نفع حرفه تان تمام شود.

اطلاعاتی که در مورد مشتری خود جمع‌آوری می‌کنید، به شما امکان تجزیه و تحلیل داده ها را می‌دهد. این روش، مصرف کنندگان را بر اساس مشخصات آن‌ها گروه‌بندی می‌کند تا بازاریابی خود را نسب این گروه‌بندی، شخصی‌‌سازی کنید. بازاریابی رفتاری، این روزها موضوع مهمی محسوب می‌شود؛ زیرا اینترنت به ستون اصلی زندگی همه مردم تبدیل شده است. بررسی رفتار مخاطب در روند ارتباط با جهان دیجیتال، موضوع مهم این نوع بازاریابی محسوب می‌شود

شاخص های مهم در بررسی رفتار مشتری
  • سرچ های اینترنتی و تحلیل آن
  • تجربیات شخصی مخاطب
  • اطلاعات مرتبط با ویژگی های جامعه هدف
  • رفتار مخاطب در مواجهه با سایر پلتفرم های اینترنتی

سخن پایانی

افزایش استفاده از فناوری و روندهای جدیدتر ارتباطی، صاحبین مشاغل را مجبور کرد تا شیوه های بازاریابی خود را تغییر دهند. اگر صاحب کسب و حرفه خاصی هستید باید بدانید که بازاریابی مهم‌ترین بخش موفقیت شما محسوب می‌شود. این موفقیت به ترکیبی از هوش تبلیغاتی، فروش و مذاکره و توانایی ارائه کالا به مخاطبان نهایی مربوط است. گوشی های هوشمند و سایر دستگاه های دیجیتال اکنون این کار را برای شرکت ها آسان کرده‌اند. مطالعات نشان می‌دهند که مردم ترجیح می‌دهند از گوشی های شخصی خود برای ورود به اینترنت و دریافت خدمات استفاده کنند. سوشال مدیا و موتورهای جستجو، گزینه خوبی برای تبلیغات شما هستند. همین امر، اهمیت دیجیتال مارکتینگ را در جهان بازاریابی امروز نشان می‌دهد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دریافت مشاوره رایگان

LOGO

پاپ آپ

دریافت مشاوره رایگان

نام و نام خانوادگی(ضروری)
متقاضی دوره(ضروری)